Pozycjonowanie sklepów internetowych – na czym polega i ile kosztuje?

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Każda nowo utworzona strona internetowa ma swój cel. Skoro już istnieje, ma przede wszystkim przynosić zyski swoim właścicielom w różnych formach. Jeśli jest to sklep internetowy, to głównie w celu zwiększenia sprzedaży. Pozycjonowanie to długofalowe działanie, które może pomóc Ci odnieść sukces.

Potrafi skutecznie zwiększyć widoczność serwisu w wyszukiwarce Google, zwiększając tym samym jego zasięg, świadomość marki oraz sprzedaż. Skupiamy się na najważniejszych frazach w popularnych wyszukiwaniach Google. Ponieważ jest to skomplikowany proces, optymalizację SEO należy powierzyć ekspertowi – doświadczonemu agentowi SEO.

Zalety posiadania sklepu internetowego

Zakupy online cieszą się coraz większą popularnością, co oznacza, że z miesiąca na miesiąc rośnie liczba sklepów internetowych. Dla wielu sprzedawców biznes online stał się główną formą kontaktu z klientami i kontrahentami. Posiadanie własnego sklepu internetowego pozwala na utrzymanie stałych klientów i pozyskiwanie nowych oraz ustanowienie bazy kontaktów w celu utrzymania relacji.

E-zakupy cieszą się coraz większą popularnością, nie tylko ze względu na niższe ceny produktów, ale także wygodę robienia zakupów bez wychodzenia z domu. Klienci doceniają również bogatą różnorodność produktów i zaoszczędzony czas, a sprzedawcy coraz częściej dostarczają im spersonalizowane oferty i uważnie obserwują ich poprzednie działania.

Jak założyć sklep internetowy?

Zbudowanie sklepu warto powierzyć doświadczonej firmie, bo niezawodny sklep internetowy może nawet zamienić małą firmę w dużą profesjonalną firmę na rynku internetowym. Możesz zaoszczędzić jeszcze więcej, ponieważ nie musisz szkolić i zatrudniać nowych pracowników, kupować mebli i sprzętu oraz nie musisz płacić czynszu.

Dzięki doskonałemu oprogramowaniu sklep internetowy może być zarządzany oddzielnie (narzędzia takie jak system zarządzania treścią CMS). Należy zadbać o to, aby tworzony sklep był atrakcyjny wizualnie i merytorycznie dla klientów, a poruszanie się po jego zasobach nie było trudne. W przeciwieństwie do tradycyjnych form transakcji, w sieci nie ma ograniczeń dla klientów.

Dlaczego warto pozycjonować sklepy?

Pozycjonowanie może znacząco podnieść Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania i poszerzyć grono odbiorców, zwiększając tym samym ruch na stronie i współczynnik konwersji, przy jednoczesnym zmniejszeniu współczynnika odrzuceń.

To wszystko z kolei prowadzi do zwiększenia zysków. Pozycjonowanie sklepu internetowego to skomplikowany proces. Nie zobaczysz jego efektów pierwszego dnia, ani nawet miesiąca później – mówi się, że jest ich co najmniej trzy.

Co więcej, to się nigdy tak naprawdę nie skończy. Nawet jeśli uda Ci się zdobyć idealną pozycję, nie oznacza to, że otrzymasz ją na stałe. Pozycjonowanie to ciągła optymalizacja i działania mające na celu utrzymanie osiągniętych wyników. W rzeczywistości cały marketing internetowy to szybko zmieniająca się branża, a SEO jest tego najlepszym przykładem. To, co działało rok lub dwa lata temu, dziś może już nie być ważne.

Pozycjonowanie kluczem do sukcesu

Pozycjonowanie sklepu internetowego to działanie długofalowe – efekty zostaną zauważone najwcześniej za kilka miesięcy. Choć jest to bardzo złożony proces, wymagający dużej wiedzy i środków finansowych, to także okazja dla dużych i małych firm do zaistnienia w Internecie. Systematyczne działania mogą przynosić korzyści przez kilka lat.

Reguły i algorytmy, które wpływają na wyniki w wyszukiwarkach Google ciągle się zmieniają, ale strony i sklepy internetowe, które są optymalizowane i uzupełniane zgodnie z wytycznymi, są promowane przez Google i mają wyższe wyniki wyszukiwania. Niezastosowanie się do tego przez kilka miesięcy może spowodować ustąpienie konkurencji.

Rozliczenie za pozycjonowanie sklepu internetowego

Modele rozliczeń pozycjonowania, czyli ile kosztuje skuteczne pozycjonowanie sklepu?

Firmy zajmujące się optymalizacją wyszukiwarek oferują różne modele rozliczeń za swoje usługi: stałe opłaty abonamentowe, opłaty za wpływy i opłaty za ruch w witrynie. Rozliczenie w oparciu o stałą miesięczną subskrypcję polega na tym, że klient płaci co miesiąc taką samą kwotę jak firma docelowa za działania promocyjne.

Stały budżet sprawia, że lokalizator jest wygodniejszy w obsłudze, ponieważ pozwala na pokrycie bieżących wydatków związanych z promocją serwisu na początkowym etapie, takich jak budowa backendu, pozyskiwanie linków zwrotnych czy optymalizacja zawartości serwisu, kiedy efekt formy wysokiego poziomu nie jest jeszcze widoczny.

Aby zapewnić efektywne wykorzystanie budżetu przeznaczonego na pozycjonowanie, warto wcześniej umówić się na przesłanie miesięcznego raportu z działalności, który będzie zawierał podsumowanie wykonanych prac optymalizacyjnych oraz uzyskanych linków zwrotnych.

Rozliczenie za ruch na stronie

Rozliczanie ruchu w serwisach promocyjnych to odmienny od dotychczasowej dyskusji model, który nie dotyczy pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Wskaźnikiem, na podstawie którego rozliczane są usługi, jest ruch na stronie uzyskany z wyników organicznych. Opłata jest oparta na raporcie popularności witryny i liczbie użytkowników odwiedzających witrynę. Innymi czynnikami określającymi wysokość opłaty może być procentowy wzrost liczby odsłon i czas, jaki pojedynczy użytkownik spędza w witrynie.

Model ten polecany jest głównie firmom, które chcą dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców, np. podmiotom prowadzącym portale informacyjne i blogi. Wraz z rozwojem rynku reklamy internetowej pojawia się coraz więcej metod rozliczeń, z których każda ma swoje zalety i wady. Decydując się na pozycjonowanie, warto wybrać model, który najlepiej odpowiada konkretnym potrzebom klienta i jego osobistym celom.

Źródło wiedzy:

https://mediapremium.pl/baza-wiedzy

Pozycjonowanie sklepów internetowych